onsdag 31 augusti 2011

City2

Idag så bestämde jag, stora A och sonen oss för att fara in till Bryssel så dom fick shoppa lite. Måste ta en paus från studierna några timmar :). För att hinna med så många butiker på så kort tid som möjligt så tänkte vi att vi åker till ett shoppingcenter med många butiker under samma tak. Inne i Bryssel så finns ett shoppingcenter som heter City2, och dit så begav vi oss!

Tidigare på morgonen hade grinden krånglat, så på väg till Bryssel ringde jag C och bad honom kontakta förvaltaren så hon fick ringa elektrikern. Han återkom med beskedet att elektrikern skulle infinna sig under eftermiddagen.

Tillbaka till färden in till Bryssel. Bryssel är som många vet en stor stad med massor av folk och också således massor av bilar och annan trafik. Dom har som alla andra storstäder också en förkärlek för vägarbete. Allt detta gör att det blir KAOS. Det blir inte bättre av att vi har en GPS som hela tiden omplanerar den planerade rutten! Efter mycket svärande och irritation och hjärtat-i-halsgropen upplevelser så kom vi till slut fram! Vi hade dock lite problem med att hitta ut ur parkeringshuset då vi skulle gå upp ovanjord, men vi tog den vägen som bilarna skulle åka ut :).

Inne i köpcentrat så fanns det många butiker, t ex Zara, H&M och några kända belgiska kedjor som Promod och L&L. Vi gick i några och jag och sonen letade lite extra efter butiker till honom för han behövde några specifika plagg. Jag skulle ha ett par träningsskor till inomhusträningen, jag har bara löparskor och dom är inte så praktiska på Body Pumpen och husmodersgympan :)

Vi hittade till den stora Sportaffären som fru M hade tipsat om, och där inhandlade sonen tre t-shirtar och två hoodtröjor. Jag hittade ett par lila Nike skor som satt som en smäck, och som inte var så dyra heller, 50 euro! Kände oss nöjda efter detta och bestämde oss för att äta lite lunch. Man blir hungrig av att shoppa :). Vi hittade i källaren Bryssels motsvarighet till Kungshallen i Stockholm. Ett ställe med massor av små restauranger med olika nationaliteters menyer. Riktigt trevligt och inte så osigt som i Kungshallen vilket är ett stort plus. Gillar inte att lukta matos efter att jag har varit ute och ätit!


Vi åt på Pita City, billigt och gott!


Stora A högg i rejält :)


Sonen tog det lite lugnare, han har inte bråttom han. Förutom då han föddes, då gick det undan ;)


Hittade en butik med lite roliga smycken också :)

Efter lunchen så åkte vi tillbaka till Waterloo. Att ta sig ut från Bryssel med knäpp GPS är inte att rekommendera, jisses vad svettigt!

När vi väl kommit hem och installerat oss så kom elektrikerna för att fixa grinden. Nu kunde dom tyvärr inte fixa den för motorn var "kaputt" som han uttryckte sig :). Det hade kommit ner en massa vatten till motorn, dåligt isolerat visst, så dom skulle beställa en ny motor och komma och installera den vid något tillfälle. Försökte få ur honom hur lång tid vi pratade om, men fick inget vettigt svar.

Under tiden som dom fixade med grinden och bytte lampor i utebelysningen så dammsög jag bilen. Sonen var och tvättade den imorse, så nu skulle den även bli fin inuti. Efter den aktiviteten så gav jag mig på rosorna. Hade inte klippt dom på nästan två veckor, så dom behövde en rejäl omgång. När allt detta var klart så hade jag så ont i ryggen så jag knappt kunde gå, men bilen var fin och det var även rabatterna!

C tog Winston på en promenad då han kom från jobbet, och jag körde lilla A till stallet. Stora A tog en löprunda och sonen låg och sov, han hade huvudvärk efter dagens utflykt ;).

I morgon så är det seminarium, och vi har inte läst boken som vi ska diskutera. Det kan bli spännande!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar