söndag 28 augusti 2011

Redan söndag

Så var det söndag igen! Vart tog fredag och lördag vägen? Ska försöka komma ihåg fredagen först.

 Då lilla A skulle iväg till skolan på morgonen så var det lite svart i kanten på himlen, så jag sa att hon kanske skulle ta på sig jackan och ta med sig ett paraply i väskan. Men hon tyckte att det behövde hon inte, det var lugnt. Okey, tänkte jag, hon får göra som hon vill. Jag hann inte mer än se hur grindarna stängde efter henne förrän det började regna, inte så mycket direkt men sen så släppte helvetet lös. Det började spöregna och åska hej vilt. Jag fick på mig regnjackan, slet till mig en jacka till lilla A, på med kopplet på Winston och fick i farten med mig ett litet paraply och sedan sprang vi som tokingar ner mot lilla A som stod längre ner på gatan och väntade på bussen. Hon såg ut som en liten blöt katt då vi kom fram, och hon var mycket tacksam för mamma och Winstons räddningsinsats! Winston var jätte rädd och gnydde hela tiden så vi sprang hem för att komma i skydd. Vi såg inte ut som blöta katter när vi kom in, mer som halvdränkta råttor!

Efter denna hemska upplevelse så sov Winston gott hela förmiddagen :). Jag väckte dom stora barnen, C var redan vaken då jag och Winston kom inspringande, nu var det dags för frukost. När denna var intagen så åkte till Belgacom med stora A och sonen för att dom skulle skaffa kontantkort. Som jag berättat tidigare så är det ett ställe som det kan ta lång tid på innan man är klar. Denna gång så chockades jag av att det endast tog 15 minuter innan dom var klara, otroligt! Efter detta så bar det av till IKEA för att inhandla lite till deras respektive rum. Allting tar lång tid i detta landet så där gick det säkert tre timmar av dagen. Väl hemma så var det bara att plocka in IKEA sakerna för att sedan ge sig iväg att handla, och denna gången så tog vi stora Carrefour så att barnen fick se även denna affär:). När lilla A kom från skolan så körde jag henne till Stallet så hon fick ta hand om Trym innan vi skulle träna.

På fredagar så försöker vi träna Body pump, och det skulle vi göra även denna fredag. Nu har inte stora A och sonen skaffat något träningskort ännu, men vi var lovade att dom skulle få träna en gång gratis först, vilket dom fick. Sedan satte passet igång, och som alla andra gånger man tränat Body pump så är man ganska utpumpad efteråt. Så var fallet även denna fredag, så när vi kom hem så var det bara att laga mat, C gjorde sin goda kyckling i ugn och vi andra fixade dukning och sallad, och efter det så landade vi i soffan framför TV:n. Jag orkade inte titta på något så jag gick och lade mig vid tio. Då hade sonen redan lagt sig:)

Lördagen började med att jag och stora A tog en promenad med Winston runt kvarteret vilket tar en halvtimma i Winstons fart. Träningsvärken hade vid denna tidpunkt inte infunnit sig, så det var inga problem att knata på . Vi hade bestämt att städa denna dag, så efter frukost så satte vi fart, vi började på övervåningen och sedan var det dags för nedervåningen. Medans vi städade så klippte C gräsmattan, det var uppehåll så då gäller det att passa på att klippa :). Stora A var helt slut efter att ha dammsugit nedervåningen, det tar sin lilla tid att få bort all spindelväv ;).

Vi hade bjudit hem familjen M på kvällen så eftermiddagen gick åt till att förbereda inför detta. Försökte åka upp till stan en snabbis, hade lovat stora A att vi skulle fixa en almanacka till henne inför skolstarten, men då kom det självklart en störtskur med inslag av åska, så dom fick en liten sightseeing tur i Waterloo istället.

Familjen M kom i utsatt tid och sen flög timmarna iväg som vanligt. Det var mycket skratt och god mat så vi var ganska trötta vid midnatt. C och herr M bestämde att dom skulle åka till Mons på "loppis" tidigt söndag morgon, och sonen fick äran att köra, så det var tidig sänggång som gällde. Jag och fru M ska ta en morgonpromenad i stora skogen, det ska bli skönt!

Nu får jag nog sätta fart, för snart kommer hon och hämtar mig och stora A. Vet inte om Winston ska få följa med, får fundera på det!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar