tisdag 2 augusti 2011

Kadrilj betyder fyrkant

Dagen började tidigt, men jag kände mig ändå utvilad. Kan bero på att Winston hade en bra natt eller också sov jag av ren utmattning. Det var redan 19 grader klockan sex så det har varit en varm dag. Nu halv åtta på kvällen så är det 26 grader varmt, härligt! C och lilla A är ute och sprutar med vattenslangen och försöker få Winston att tycka att det är skönt att bli spolad med slangen. Han är INTE imponerad!

På förmiddagen så åkte jag och lilla A till stallet för att se när den danske mannen tränade kadriljridning. Det betyder, tror man, fyrkant. Det är en form av dans där man rider organiserat i par om fyra, därav fyrkant. Nu var dom endast tre ryttare idag så det blev ingen helhet, men det såg svårt ut ändå vill jag lova. Den danske mannen vill att lilla A ska börja träna med dom, men hon känner att hon inte kan gångarterna riktigt och absolut inte de kommandona som den franske mannen i mitten av manegen utdelar! Vi får se, för samtidigt så är hon lite nyfiken.

När vi kom hem så var det bra varmt. Lilla A var nära på att smälta bort i hettan. Vi käkade lite lunch och sen så plockade hon fram Wii brädan och kopplade in den och började köra Wii sport. Jag landade i solsängen, men fick gå och hämta parasollet för det brände för mycket. Somnade en lite stund men vaknade av en skällande Winston som tur var.

C slutade lite tidigare idag eftersom han var trött efter allergianfallet igår, så han kom hem halv fem och gick och la sig direkt. Jag och lilla A spelade Wii ett litet tag och sen var det dags att laga mat, igen!

Strax ska vi titta på Allsång på svansen, eller jag menar Skansen. Saknar Stockholm varje tisdag då jag kollar på programmet!

Bilder från dagen!

Den lille danske mannen är på den vita hästen


Det var så varmt så bilden blev suddig :)


Lilla A´s eftermiddags aktivitet


Här letar dom efter den dumma getingen som C trampade på igår. Lycka till att hitta den ;) Den har ju redan "stuckit" ;)

Ha det gott, vi ses!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar