lördag 20 augusti 2011

Ingen väckarklocka

I natt har det varit fullmåne, det har märkts både på människor och djur. Vaknade av att det lät som en baby grät, men kom snabbt på att det var några katter som bråkade. Det låter fruktansvärt hemskt, fick för mig att det var en katt som satt fast tills jag hörde två olika stämmor och lugnade mig själv med att det var två katter. Winston har också levt lite rövare i natt och lilla A har drömt och pratat i sömnen. Som tur var så hade jag inte ställt väckarklockan denna morgon, utan bestämde mig för att ta sovmorgon, och det var ju tur efter den här jobbiga natten.

Klockan tjugo i åtta väckte Winston mig och ville ha sällskap. Vi gick ner och satte på kaffet och startade morgon tv:n. Efter en stund så kom C upp och gjorde oss sällskap. När jag druckit ur den första koppen kaffe för dagen så åkte jag till stora skogen och sprang. Det blev nästan 5 kilometer, det är lite svårt att veta eftersom GPS inte funkar i stora skogen så jag kan inte mäta exakt. Jag var nöjd iallafall för jag sprang hela vägen och det är några stora backar att ta sig upp för!

Resten av denna dagen har jag bara legat på min solsäng och läst. Jag började läsa "Paganinikontraktet" och kunde inte sluta, så jag läste hela dagen och nu är boken slut. Den var otroligt spännande, men nu har jag ingen bok att läsa igen! Gillar inte att jag läser så fort nu när det är så svårt att få tag på böcker. Adlibris skickar inte till utlandet! Gillas inte!

Lilla A och C har haft trädgårdsarbete. Dom har klippt gräset och rensat ogräs och nu är lilla A hos hästen. Hon måste köra igenom honom ordentligt för i morgon så blir det ingen ridning. Då ska vi åka till havet! Vi har inte kommit iväg tidigare, dels har det inte varit väder och sen så har det varit mycket annat. Men i morgon så är det dags! Eftersom vi inte kommer att vara själva om att vilja åka dit så måste vi åka tidigt. Tänkte att Winston skulle få åka med, han måste också få komma ut lite. Han kanske inte uppskattar det, men vi får se.

Nu är det inte många dagar kvar tills stora A och sonen kommer ner. Dom anländer på onsdag och ska vara här på obestämd tid. Jag har anmält mig och stora A till franska kurs på skolan, sonen har läst franska i flera år tidigare så han får inte följa med :). Hans uppgift blir att förhöra oss på läxorna och tala om ifall vi har rätt eller fel uttal. Det kommer han att gilla, leka lite magister ;).

På måndag så börjar som sagt lilla A i skolan och bussen kommer 07.26. Det är nästan en timma innan hon börjar, men vi är glada att hon fick plats annars hade jag fått köra varje morgon. På eftermiddagen så kommer hon hem 15.36 enligt han som hade koll på schemat. Vi får se om det stämmer på måndag eftermiddag. Dom går heldag direkt från start, det är en tuff skola :)

Nu ska jag duka, vi ska äta ute på baksidan för första gången på flera veckor. Känns lite lyxigt att ha fint väder efter allt regn och kyla. Ska njuta så mycket jag kan, för snart så vänder det igen!

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar