torsdag 11 augusti 2011

Resdag

I eftermiddag så flyger jag och lilla A till Sverige för att närvara på lilla A´s farfars begravning som är i morgon. Det blir en ledsam resa, men samtidigt så får vi träffa våra nära och kära vilket känns glädjande. Tråkigt bara att det är under dom här omständigheterna, men man får se det ljusa i det mörka.

C och syster med sällskap är i Champagneområdet och botaniserar idag. Systers sambo är dock inte med, för han ligger här hemma i soffan och har ont i halsen och är förkyld. Kan tänka att han kanske lämnar dessa baciller kvar när dom lämnar på söndag för att återvända till Sverige ;). Ska se till att han packar med sig bacillerna hem!

Det är tur att man har goda vänner här i Waterloo, fru M med son ska köra mig och lilla A till flyget. Dom ska träna den sträckan, för i morgon så kommer deras dotter äntligen på besök! Ska bli roligt att träffa henne, hon är säkert lika trevlig som resten av familjen M :).

Vi har packat lätt både jag och lilla A, vi måste få plats med saker från Sverige hem till Waterloo :). Synd att det inte finns kylresväskor för det är lite kylvaror som jag saknar här nere. I går så åt vi Tacos och det fanns ingen gräddfil! Fungerade i och för sig med turkisk youghurt men det är inte samma sak, det ska vara gräddfil till Tacos!

Nu ska jag fara iväg till stan en sväng, sen är det dags för lättlunch innan "Taxin" kommer.

Vi hörs på lördag igen.

Ta hand om er tills dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar