tisdag 23 augusti 2011

Dålig Winston

I natt har det åskat rejält. Inte blev det bättre av att Winston ville gå ut 03.30 heller i ovädret, men som tur var så hade jag gjort upp med C att han skulle ta första rundan :). Ibland har man tur! Men på grund av ovädret så sov jag inte så mycket vilket innebar att jag var ganska trött då jag skulle gå upp för att väcka lilla A.

Hade bestämt med fru M att vi skulle gå rundan i stora skogen på morgonen, och det gjorde vi. Det var så skönt att gå i rask takt och luften var frisk efter ovädret. Väl hemma så följde fru M in med på en snabb kopp kaffe, sen var hon tvungen att åka hem för att möta "larm killen" som skulle fixa huslarmet. Under den korta stund som hon var inne hos oss så mörknade det på så man trodde det blev natt igen. Hon skyndade sig iväg så hon inte skulle hamna mitt i ovädret. Sen satte det fart med att åska och regna jäklar i min låda! Flera timmar höll det på, inte undra på att jag hade ont i huvudet. Men det var inte det värsta. Det värsta var att Winston började kräkas och hade bajsat löst på flera ställen.

Troligtvis så hade han käkat gödningsmedlet som C slängde ut på gräsmattan i går, och Winston är en känslig hund så han blev riktigt dålig. Mitt i den värsta stormen så behövde han gå ut, och det blev jag som fick den rundan. Han var så liten och ynklig i ovädret.


Vet inte om ni ser oss i mörkret :).

Sen sov han nästan hela dagen till och från. Vi försökte få i honom lite kokt fisk men han ville inte ha något. Inte ens ost, som han annars älskar! Jag och C gjorde inte många knop i ovädret, jag passade på att kalka ur kaffebryggaren och tvättmaskinen.

När posten kom så trodde vi äntligen att vi fått brevet från kommunen som skulle göra att vi fick hämta vår legitimation, men tji fick vi. Det var bara ett brev som borgmästaren hade skrivit under!


Lilla A åkte till stallet efter skolan, C körde henne för han skulle köpa bröd till Blomkålssoppan. Winston hade piggat på sig så han fick också följa med. Det går bättre och bättre att åka bil nu, vilket känns otroligt skönt eftersom vi ska bila till Sverige till jul!

Nu skiner solen och alla mörka moln är bortblåsta!
I morgon kommer stora A och sonen, hurra!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar