onsdag 3 augusti 2011

Trevlig sen lunch

Lunchtid i Sverigen ligger mellan 11-14 om man ska gå efter restaurangernas lunchtider. Här i Belgien så har jag inte riktigt förstått när lunch ska intas. Hur som helst så hade lilla A och den danske mannen ridit färdigt halv två så då åkte jag till stallet för att äta "lunch" tillsammans med dom och den danske mannens fru.

Hon har varit lärare på Skandinaviska skolan tidigare men är numera pensionär. Hon har vid något tillfälle hoppat in som vikarie så hon har fortfarande kontakt med skolan. Enligt henne så är det en bra skola, men krävande så lilla A får bekänna färg om några veckor för då är det dags att börja skolan.

Jag och den danske mannen tog Moules Frites, det är musslor kokta i olika tillbehör och pommes brevid. Till detta så kommer det några små skålar med olika majonäser, gott! Lilla A tog kyckling och ris och den danske mannens fru tog en omelett som var större än tallriken :). Vi satt och åt och pratade i två timmar, sen var lilla A så trött så hon nästan ramlade av stolen så då fick vi åka hem.

I kväll så har jag och C varit i skogen, jag sprang och han och Winston promenerade. Det är stor skillnad på att springa i kuperad skog kontra löpband. Fy tusan vad jobbigt det var vissa sträckor, men runt kom jag. Winston fick ta sig en dusch när vi kom hem för han hade lyckats pricka in varje vattenpöl han hittade så han var lagom fräsch.

I morgon så ska lilla A hoppträna och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Nu blev det ingen golf idag eftersom regnet höll i sig hela dagen, så kanske det kan bli morgondagens aktivitet.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar