fredag 26 augusti 2011

Torsdag

Vet att det är fredag men jag orkade/hann inte skriva igår så vi får börja med torsdagen!

Morgonen var lugn, lilla A for iväg med stora bussen till skolan och jag och stora A tog Winston på en morgonpromenad. Efter frukost så for vi iväg till Media Markt för att inhandla headset inför skolstarten. Vi kommer se ut som små humlor framför skärmana :)

C fixade lasagne inför middagen på kvällen eftersom vi skulle spela golf på eftermiddagen och sen iväg på föräldramöte. Jag satt i telefonen med FK, vilket jag gjort ett antal gånger sedan vi flyttade ner. Vi är fortfarande inte överens, så nu får vi ta hjälp av expertis.

Jag och C for ut till golfbanan där vi skulle möte herr och fru M. Tyvärr så hade herr M strul då han skulle ta sig från Bryssel ut till Waterloo så dom blev lite sena. Som tur var så hann dom möta upp vid  hål nummer 5. Golfrundan gick sådär för oss allihop. Jag slog skitslag för att jag inte kunde fokusera efter förmiddagens telefonsamtal, och vad dom andra tänkte på vet jag inte men bra gick det inte. Bara att ta nya tag till nästa gång!

Stressade som illrar for vi hem och bytte om för att åka iväg till föräldramötet. Visar sig när vi kommer fram att dom lagt om schemat eller också så kan jag inte klockan, men vi var en halvtimma tidiga! När väl mötet började så kändes det som om att det kommer att bli bra för lilla A. Vi kände att vi hade inte så mycket att ifrågasätta eftersom vi var nya i klassen, men det fanns vissa föräldrar som gillade att höra sin egna röst :).

Nu säger C att frukosten är klar så nu är det dags att påbörja fredagen!

Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar