tisdag 16 augusti 2011

Tisdag



I morse så sov Winston riktigt länge, och då sover jag länge också. Tyvärr så sov även C längre än tänkt, han skulle ju till jobbet idag. Men han hann, om man räknar flextid :). Jag gick lös på stryktvätten efter frukost och sen bestämde jag mig för att nu är det dags. Dags för att börja träna lite mer seriöst. Så jag begav mig till "vårt" gym och var med på ett "Stretch & Abs" pass. Det var jag och några äldre damer, eller okey då, det var några till i min ålder. Innan vi började så tänkte jag att det är blir ett ganska soft pass, men ack vad jag bedrog mig.

Vi hade tempo hela tiden, ledaren tog inte ens en drickpaus! Sen kunde hon inte engelska heller, så jag fick köra ett "watch and learn" pass. Men det funkade det också, jag blev svettig och hade ont i nästan hela kroppen efteråt. Skönt!

Efter lunch så åkte jag och lilla A och provianterade, det var ganska tomt i kylskåpet nu efter alla helgdagar. Fick med mig allt på listan utom något pulver som jag ska ha till diskmaskinen och tvättmaskinen för avkalkning. Får fråga någon nästa gång om jag inte hittar då heller.

När C kom hem så tog vi en promenad med Winston, fast han var jättetrött hela vägen. Winston alltså, inte C, fast han var inte så pigg han heller. Nu har vi ätit lilla A´s favorit rätt, Gnocci med fläskfile och gorgonzolasås!

Snart är det dags för sista Allsång på svansen för denna säsongen. Måste erkänna att jag tycker inte det är så bra längre. Det var bättre på Lasse Berghagens tid, då var det mer hjärtligt eller hur man ska säga. Nu är det mer yta och inget hjärta. Så tycker jag men det finns säkert dom som tycker annorlunda. Hörde att Lena Ph skulle ta över nästa år, då blir det väl ännu mer hysteriskt. Ja, ja det är ju nästan ett år dit.

På tal om tid så är det inte långt till jul! Det är bara fyra månader och åtta dagar till julaftons morgon. Undra om tomten kommer i år? Hmm, kanske skulle börja fråga barnen vad dom önskar sig så jag kan köpa julklapparna i tid i år och inte springa som en huvudlös höna sista veckorna.

Hemtelefonen ringde idag på eftermiddagen. Det är inte ofta den ringer och om den ringer så är det antingen mamma eller lilla syster. Ibland så är det en förvirrad tant också som rabblar något på franska, men förutom dom så är den telefonen tyst. Så när den ringde så sa jag "Ja, mamma glömde du något"? Hade nämligen precis pratat med mamma och lagt på. "Bonjour, is this madame Geiborg"? sa det i andra änden. Inte mamma alltså.

Det var damen som vi träffat på kommunen som ska skriva in oss så vi kan få vår legitimation. Hon undrade om dokumentet kommit från Sverige och om polisen varit och hälsat på. På bägge dessa frågor så svarade jag "Oui", för det har det. Polisen var här förra veckan, och dokumentet kom förr förra veckan. "Good" sa damen från kommunen, då kan ni komma ner så ska vi ordna era ID. "Did you get the letter also"? frågade hon. "Oui" svarade jag igen, för det kom idag. "Good" sa damen igen, "ta med det i morgon när ni kommer så ska jag visa vart ni ska". Än en gång så svarade jag "Oui", och så sa vi " A revoir".

Detta innebär att vi ska till kommunen igen i morgon för att fortsätta processen med att bli inskrivna i Waterloo kommun! Lovar att det inte är sista besöket :)

Nu är det kaffedags innan Skansen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar