måndag 22 augusti 2011

Lilla A´s första skoldag

Så kom då dagen! Lilla A´s första skoldag på Skandinaviska skolan. Det var pirrigt igår när det var läggdags och kläder låg huller och buller. Allt hade tydligen provats för att hitta den perfekta outfiten för dagen!

Winston började väcka mig tio i fem och fem var vi ute och gick första rundan. Den andra tog vi kvart i sex och efter det så satte jag på kaffet och la mig i soffan och kollade på TV. Jag hade bestämt med lilla A att hon skulle väckar kvart över sex, vilket jag infriade. Efter frukost så var det lite fix och trix och sedan begav hon sig till bussen. Den var fem minuter försenad, men sen kom den. En blå dubbeldäckare! Lilla A messade mig och sa att hon satt på bussen och "f**n vad den är stor"!. Det tog en halvtimma ungefär tills hon var på skolan, så jag antar att hon är i början på bussrundan.

C har semester denna vecka och det stör mina rutiner! Varje morgon så brukar jag plocka undan och antingen tvätta, dammsuga eller stryka. I morse så tog jag en långpromenad med Winston och när vi kom hem så hade C gått upp och satt framför TV:n och åt frukost. Jag påpekade att det var ju snällt att äta innan jag kommit tillbaka. Fick till svar att han inte visste hur länge jag skulle vara ute och gå, vilket han i och för sig inte kunde veta, men jag och Winston brukar aldrig vara borta längre än 45 minuter om vi inte åker till skogen.

C satt kvar i soffan ganska länge, själv så for jag omkring och plockade och dammsög över- och undervåningen. Det kom inga förslag från C att han skulle hjälpa till eller om det var något han kunde göra. Efter att jag var klar så skrev jag en inköpslista och då sa C att han skulle åka och köpa gödning till gräsmattan. Jaha, kunde han handla också? Nej, för det skulle vi göra tillsammans när han kom tillbaka! Herre jösses!

Ja, ja! Medans han köpte frön så gjorde jag mig iordning och satt en stund framför datorn. Har insett att det är lite meck med att läsa på distans. Det är många saker man måste fixa innan och man ska anmäla sig på seminarierna innan och ha svarat på en massa frågeställningar innan osv. Skickade efter böckerna i dag så jag får dom förhoppningsvis nästa vecka.

Handlingen gick ganska snabbt, vi skulle inte ha så mycket. Har insett att det är lika bra att handla två till tre gånger i veckan eftersom hållbarheten inte är så bra på produkterna. Sen så kommer ju dom stora barnen på onsdag så då har nog dom lite önskemål om vad kylen och frysen ska fyllas med :)

Eftermiddagen gick åt till att vila lite efter den tidiga morgonen. Lilla A kom vid halv fyra och då käkade hon och sedan skulle vi skjutsa henne till stallet. Innan vi åkte till stallet så skulle vi köra förbi ett ställe en bit utanför stan för att kolla på en mini coper. Nu var det inte rätt tid att åka på vägarna vid denna tiden på dygnet för ALLA var ute och for. Det var köer överallt så vi fick vända och köra lilla A först annars blev det för sent för henne. Efter att vi lämnat henne så for vi iväg och satt i kö igen och till slut så kom vi fram till bilförsäljaren. Det var en liten svart sak som såg hygglig ut och kostade inte så farligt mycket. Ja, inte bilförsäljaren alltså,utan bilen! Den säljaren som var på plats kunde inte så mycket engelska så vi ska tillbaka på torsdag för att träffa en annan säljare. Sen får vi se, ska även kolla på en annan bil, men det är längre hemifrån så det blir nog till helgen.

Nu är det kaffedags och kanske filmtajm! C ska gödla gräsmattan :)

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar