torsdag 4 augusti 2011

Hoppning

Winston skällde så mycket i natt att han tappade skallet, alltså han kunde inte skälla fast han försökte. Så med andra ord så blev det inte så mycket sömn i natt, och det blev inte bättre av att man fick ha fönstren stängda i sovrummet för att inte Winston skulle höra ljud som inte hörs!

En tidig morgonpromenad gjorde att man vaknade till och kaffe gjorde inte saken värre. Jag hann tvätta, både kläder och porslin, dammsuga och duscha innan vi for iväg till "The Drags", stallet, för att möta den danske mannen klockan 11. Att passa tiden i det här landet är lite com si com sa, med andra ord inte så noga. Man kan säga att dom anammar den akademiska kvarten. Lite sen dök han till slut upp. Nu hade han inte haft en lätt morgon, han hade haft vattenläcka i den "undre" källaren. Hmmm, ska bli spännande att gå husesyn hos dom och se hur många källare det finns i huset. :)

I dag så var det varmt och skönt, kanske lite för varmt för hoppning i en paddock som inte har någon skugga. Men lilla A och Trym kämpade på och det gick riktigt bra till slut. Trym är en ganska bekväm och lite lat häst, så det krävs ganska mycket jobb för att få honom att jobba på.

Efter ridningen så åkte jag och lilla A hem, jag käkade lunch och lilla A hade köpt en baguette med ost på stallet så hon ville inget ha. I dag så hade jag bestämt att städa ur bilen, var trött på gruset som låg på mattorna! För att kunna få sladden till dammsugaren att räcka ända ner till bilen så fick jag leta reda på nästan varenda förlängningssladd i huset, men det fungerade bra när jag hade fått ihop alla sladdar!

När jag var nere vid bilen så såg jag att rosorna behövde lite omsorg igen, så det var bara att dra på sig arbetshandskarna och ge sig på dom med sekatören. Passade på att rensa lite ogräs också när jag ändå höll på. Efter allt detta hårda arbete så tyckte jag att jag var förtjänt av att ligga lite på solsängen!

Nu i kväll så har jag och C varit och köpt ett element till redskapsboden för att hålla fukten borta. Dom har Media Markt här så det fanns massor av andra saker att titta på när vi ändå var där. Hittade bland annat en liten rosa kamera som jag ska köpa när jag är själv där. C vägrar att bära på en rosa kamera, han använder inte ens vår lilla laptop på resor eftersom den är rosa. Jag tycker att han är lite kinkig ;).

Här är lite bilder från dagens hoppning!


Den danske mannen började med att longera först.


Sen satt lilla A upp och värmde upp. (Fast det var ganska varmt) :)


Sen bar det av mot hindret.


Tyvärr så var vi inte själva i paddocken, så vi fick hålla oss längst ner och ha ett hinder. Men det räckte för både lilla A och Trym!

Nu ropar C att maten är klar, bäst att kila!

Ses!

1 kommentar:

  1. Jag och Amanda tror att du var lite irriterad när du skulle dammsuga bilen och inte sladdarna räckte;)

    Jag sitter och tittar på Amanda när hon packar alla sina saker som vi ska ta med oss ner. Hon har mycket grejer den tjejen, men det blir nog bra. Jag säger inte så mycket, hon behövde nog bara lite sällskap för att komma igång:)Men nu verkar det som om väskan är full och kaffet på G. Det är nog lite starkt sa hon, hon tappade nämligen räkningen. Så om hon klarar studierna det vet jag inte;) men det är ju å andra sidan inte matte ni ska läsa;)

    Nu är det bara tre dagar kvar tills vi åker!!!!!

    Pussar & kramar från mig och Amanda

    SvaraRadera