söndag 14 augusti 2011

Gästerna har lämnat oss för denna gången

Så kom då dagen då gästerna skulle ge sig hem till Sverige. Avsked är aldrig roliga och är den lilla syster som ska lämna så är det extra sorgligt tycker jag. Denna veckan har gått för fort skulle vilja ha några extra dagar. Hoppas att syster kan komma en helg i höst!

Jag och Winston står på trappan och ser gästerna lämna


Winston tittar långt efter dom och undrar vart dom ska!

Efter att dom åkt så var det dags att sätta igång tvättmaskinen och dra ett varv med snabeldraken (dammsugaren), det blir lite tvätt och damm när man är många i hushållet. När detta var klart så landade jag i soffan en stund och tittade på Hem till gården, har ju missat några avsnitt nu när vi haft besök.

Lilla A skulle rida tillsammans med sin nya kompis, så jag körde iväg henne efter lunch. På söndagar så är alla affärer stängda så chansen att fylla kylen är inte så stor denna dag.
 Vi var bjudna till familjen M  på eftermiddagen så jag hade tänkt köpa med en blomma och eftersom då affärerna är stängda så tänkte jag att jag skulle fara förbi marknaden som är vid stationen på söndagarna. Men nu så hade till och med dom stängt igen när jag kom dit.

Familjen M har flyttat till ett nytt hus här nere så idag var första dagen vi skulle dit för att fika. Dom har sin dotter här nere på besök denna veckan så vi skulle även få träffa henne första gången . Huset var jättefint och dottern var jättetrevlig så det blev en trevlig fikastund (som vanligt när vi träffar familjen M) :)

I kväll så har vi filmkväll med chips och cola, supermys!

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar