torsdag 18 augusti 2011

Tidig morgon


Tidig morgon

Har inte kunnat blogga på sedan i tisdags eftersom bloggen har krånglat. Men nu är jag här igen och eftersom jag har dåligt minne så kommer jag inte ihåg så mycket från igår, ska dock göra ett försök.

Vi hade fint väder igår så jag var ute och gick en sväng med herr Winston. Jag och lilla A var en sväng på stan och shoppade lite till henne, blev en klänning till mig också som var sänkt 70%. Inte ofta jag hittar något på rea, men denna gången hade jag tur!

Sen var det dags att köra ut lilla A till stallet. När lilla A öppnade bildörren där ute så kom det fyra hundar i olika storlekar och attackerade Winston. Den lille stackaren smet under bilen och lilla A fick dra fram honom och ta upp den lille förskrämde Winston. Det var tre lite mindre hundar och en stor Dobberman, han hade munkort som tur var, men han la ner Winston en gång till innan vi blev av med dom. Efter den skräckupplevelsen så sov han hela eftermiddagen och kvällen!

Själv så hade jag sån där molande huvudvärk igår hela dagen så jag gick till sängs tidigt. C och lilla A kollade på någon film som hette "Paul". Handlade om en utomjording sa dom, jag vet inte.

Denna dag så var det tidig uppgång för att åka till Kommunen, igen! Vi var där innan personalen hade kommit för att vi ville vara först. I dag så fick vi skriva under legitimationen, precis som man gör när man skaffar pass. Alla bokstäver ska få plats på en liten rad, i detta fall en liten ruta. När vi skrivit under så fick vi betala 12 euro per person till kvinnan bakom skrivbordet. Sedan blev vi visade till ett annat rum där vi skrev på ett papper, vet inte vad det stod, men vi höll god min. Nu väntar vi bara på ett kuvert från kommunen med en kod. När det kuvertet kommit så kan jag, helt ensam, åka ner till kommunen och hämta de färdiga legitimationerna. Fattar ni, jag kan åka SJÄLV! Jag kan tycka att det är lite konstigt. Här har vi varit tvungna att åka tillsammans varje gång och när dom färdiga id-korten ska hämtas ut så kan jag göra det ensam utan C och lilla A! Detta är ett konstigt land!

Det var ganska folktomt i väntrummet eftersom vi var så tidiga :)


C satt och kollade tågtider, han kände sig lite stressad för han hade ett möte att passa. När vi var klara med alla underskrifter och sånt så körde jag och lilla A honom. Han hade gott om tid då vi lämnade av honom, så han var hyfsat lugn!
Jag och lilla A åkte hem för att städa. Innan vi började med det så sprang jag en runda och lilla A tog en promenad med Winston. Sen när det var avklarat och vi fikat så tog vi tag i städningen. Det tar sin tid att städa hela huset. Nu hann jag inte dammsuga övervåningen och torka golven så det får jag ta i morgon. Winston skulle till frisören klockan 14.00 så jag och lilla A lämnade honom innan hon skulle till stallet. 

Så här fin blev han! Lilla A skrattade så hon fick ont i magen när hon såg honom, elaka lilla unge :). Ska erkänna att så här korthårig har han aldrig varit, men han är söt ändå! 
C skulle hämtas på tåget vid halv fem, eftersom jag släppte av honom i morse så hade han ingen cykel på stationen. Precis när han klivit in i bilen så öppnade sig himlen, och jag lovar att så mycket regn som det kommit nu har jag nog aldrig varit med om.
 

C försökte ta en bild och som ni kanske ser så ser vår gårdsplan ut som en liten sjö! 
Nu har det börjat ljusna lite igen och nu regnar det mer normalt. Lilla A har gått upp till sig och jag och C ska kolla något gammalt avsnitt av Morden i Midsomer. Lagom avkoppling på en torsdagskväll!
Hoppas vi ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar