tisdag 30 augusti 2011

Somnade inte

Jag och Fru M var på gympan, det var lite trögt idag eftersom jag sprang igår kväll. Men jag tog mig igenom passet, nöjd med min insats. Nästa vecka ska vi prova ett annat pass, man måste variera sig :). På vägen hem så gick jag förbi Carrefour Express för att lämna tillbaka ett paket cigaretter som sonen av misstag köpte igår då han och lilla A skulle handla mjölk och kaffe. Det var inga problem att få pengarna tillbaka, det var dock lite svårt att få henne att förstå vad jag menade, men till slut så kom det ett "Money back"? Jag svarade "Oui, merci", och så fick jag 4,80 euro i handen :).

Väl hemma så tog vi lite lunch och sen efter duschen så for jag och stora A till posten för att lägga på brev och posta hennes sax som hon tappade i golvet tredje dagen hon var här. Hoppas att det går att laga, annars så blir det dyrt. Frisörsaxar är inte billiga har jag förstått!

På eftermiddagen så skulle jag ta mig igenom den andra föreläsningen, den om liberalism. Som tur var så var den endast EN timma lång, så jag kunde hålla mig vaken HELA tiden denna gången! Jag fick visserligen stänga av säkert åtta gånger för grinden strulande, Winston ville ha uppmärksamhet och när han vill ha det så står han vid mig och gnäller tills jag reser på mig och han får visa vad han vill. Irriterande hund, men söt!

Stora A skulle följa med lilla A till stallet och rida idag, så jag fick frisedel från att köra henne. Kändes ganska lyxigt. Jag och sonen pluggade lite, eller han skulle plugga men satt och gjorde annat framför datorn. Sen kom C hem och fixade grinden, det var en säkring som hade gått så nu vet jag vart jag ska kolla först nästa gång! Idag så hade vi sagt att det skulle vara lax till middag, så jag och stora A hade hittat ett recept på nätet som jag skulle prova. Pajen var jättegod, började bara lite sent med den, så middagen intogs inte förrän klockan åtta!

Under tiden som jag fixade mat och stora och lilla A duschade av sig efter ridningen så ordnade C och sonen veden. Dom organiserade och högg och gjorde så fint. Winston hjälpte till genom att bära bort pinnar ut på gräset som dom hade lagt på "rishögen" :). Han är så söt!

Allt under presenning ska sorteras och tas om hand innan vintern. Dom har att göra ett tag killarna! :)

I morgon så ska jag och dom stora barnen åka till ett köpcentra inne i Bryssel. Kan inte sitta hemma och plugga hela dagarna, måste se oss om i världen också ;).

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar