söndag 31 juli 2011

Sista dagen i juli

Så var även juli månad slut! Vart tar tiden vägen? Nu har vi varit här i Waterloo i drygt en månad och det känns som vi har varit här hur länge som helst, samtidigt som det känns som det var i går vi gav oss iväg från Sverige. Konstigt det här med tid!

Idag så kom dansken och hämtade oss halv tio, då skulle vi till markanden vid stationen här i Waterloo innan han och lilla A skulle till stallet.


På denna marknad fanns allt från frukt och grönsaker till kött, ost, kläder, loppis och en liten levande gris! Nästa gång så ska jag gå igenom allt, nu skummade vi bara lite på ytan eftersom lilla A och dansken skulle till stallet och rida.


Goda bakverk har dom, så det var jag tvungen att köpa till förmiddags fikat. För som alla vet så är viktigt att fika ;)


Efter marknaden så åkte jag hem för att städa huset och C drog till den stora loppisen med stort L. Denna loppmarkand hålls varje söndag på en stor parkering i Waterloo och dit kommer det folk tror jag från hela Wallonien, många är det iallafall!


På marknaden köpte jag denna härliga skapelse för att ha till eftermiddagsfikat som familjen M var bjudna till. Denna paj innehåller bara socker! Den var så söt och god så man fick faktiskt lite ont i söt tanden!


Efter allt detta fikande så bestämde jag och C oss för att dra till skogs och utforska vandringsstigarna i närområdet. Hittade en riktigt fin plats med massor av höga träd och många stigar. Tur att det finns kartor!


Vi hade Winston med oss också så han skulle bli trött inför natten och förhoppningsvis sova HELA natten utan att skälla på det som inte syns och finns. Han träffade många kompisar och en del tyckte han mer om än andra.


Vi tränade lite på att sitta fint och samtidigt vara lite avslappnad. Kan väl säga att det gick sådär. Han ska alltid gå först och om jag hade haft rullskridskor på föttena så hade han dragit mig igenom hela skogen den lille rackaren!


Men sen så flämtar han också som en blåsbälg!

I morgon så ska lilla A till stallet igen och rida. Det är tur att hon har stallet  och Trym nu när hon är lite ledsen efter farfars bortgång. Jag ska nog ligga i rabatten och sen åka och handla lite mat. Här i Waterloo så har mataffärerna stängt på söndagar vilket vi inte är vana vid, så det gäller att ha planerat sina inköp för helgen! 

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar