tisdag 5 juli 2011

En vecka i huset

God morgon på er. Nu har vi bott i huset en vecka och det känns fortfarande bra. C ska måla klart det sista rummet i dag så jag kan börja inreda det också. Sen är det "bara" en strykning kvar i A´s rum, men det ser han som en lätt uppgift i jämförelse med de tre andra rummen som han gjort tidigare.

Winston börjar sova längre på morgonen och det gillas starkt. Hoppas det håller i sig några veckor tills skolan börjar, för då måste jag gå upp tidigt för att få iväg A till skolan. Hej och hå vad jag sprang fort fram i tiden just nu kändes det som, nu får jag lugna mig.

I dag så ska jag börja måla soffan som ska stå i hallen. Köpte färg till den i går och det var inte lätt eftersom biträdet inte kunde engelska och jag kan fortfarande ingen avancerad franska. Men jag fick med mig en burk vit färg hem som ser ut att räcka till hela soffan så jag var nöjd kund då jag lämnade butiken.

Köpte även en solsäng i går som ska monteras i dag. Det ser ut att bli fint väder så jag hoppas att jag kan inviga den senare då färgen på soffan ska torka.

Sitter i soffan och kollar på morgon tv via nätet, helt fantastiskt vad tekniken är bra när den fungerar. Helt fantastiskt egentligen hur mycket som finns på "nätet". Man kan nästan göra allt via internet, vad gjorde vi innan internet?

Nu är det nog dags för frukost så att man kommer i gång  med dagens sysslor.

Ses senare och då ska jag ha tagit lite bilder som jag ska försöka lägga ut.

Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar