söndag 3 juli 2011

Morgonpigg hund

Vår hund har tyvärr den egenskapen att vara morgonpigg vilket inte alltid husse och matte är. I morse så väckte han mig klockan sex vilket jag ansåg vara lite för tidigt eftersom vi satt uppe till nästan tolv i går kväll. Lyckligtvis så accepterade han att lägga sig i min säng och somna om, åtminstonde en timma vilket kändes okey. Vad som inte kändes okey var att när jag tagit på mig och hasat mig nerför trappan så ville han bara ut i trädgården och leka! Jag försökte få på honom kopplet men han bara sprang undan och skulle bita i mina skor, hämtade bollen och fåna sig.

Nu sitter jag här i soffan efter att ha plockat ur diskmaskinen, plockat ner tvätten från torkställningen och väntar på att C ska vakna så jag kan få göra i ordning frukosten, för nu börjar jag bli hungrig. Det positiva med att gå upp tidigt är att man får mycket gjort. Tack Winston!

Hörs senare!

V

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar