fredag 8 juli 2011

Fredag igen!

Så var det fredag igen. På förmiddagen så kommer C´s kollegas fru och son för att fika. Det måste man göra varje förmiddag och eftermiddag, fika alltså.

I går så blev det ingen ordning på de läckande maskinerna, det ska fixas nästa vecka sägs det, vi får se. Jag och C åkte till Media Markt och köpte toner och en trådlös datormus så vi inte behöver hoppa upp och ner i soffan för att sköta datorn när vi ska se på TV, riktig lyx måste jag säga! Sen kände vi inte för att åka tillbaka till huset direkt eftersom det bara blir en massa plock och fix, så vi åkte till Waterloo monumentet istället. Vi trodde det låg längre bort men det låg runt knuten som allt annat i detta land, det är inget stort land Belgien. Monumentet såg vi på avstånd, vi vill vänta med att ta den guidade turen tills alla vänner och släktingar kommer så dom får lite kultur att ta med sig hem till Sverige. Istället så åt vi Belgiens nationalrätt, Moules Mariene, (kan vara en bokstav fel här och där) med pommes frites och majonäs. Eller rättare sagt jag åt majonäs inte C, han hatar det och ketchup och dressing och mycket annant som är kletigt. Riktigt gott var det iallafall!

På eftermiddagen så tog C över projektet med soffan och jag fick äran att göra i ordning på alla de saker som hade legat i städskåpet i Sverige. Alla ni som har ett städskåp vet att där inne lägger man alla små saker som man inte riktigt vet vilket skåp man ska lägga dom i. Efter en lång stund så hade jag lyckats organisera vad som skulle ligga vart. Ska tilläggas att i grovingången så har vi fyra höga skåp med hyllor som dessa saker plus lite annat ska samsas och alla ska framförallt se direkt vart saker ligger för annars blir det bara ett attans tjat om "Vart ligger det"?. I och för sig så brukar det oftast ligga mitt framför ögonen på den som frågar, men ändå!

Soffan blev riktigt bra. Nu ska jag bara ha nya knoppar till lådan och skåpet, sedan har jag tänkt ha en dyna på också. Antingen så ska jag sy en eller så kanske jag snubblar på någon färdigsydd i någon butik.

Nu är det dags att ladda kaffebryggaren och fixa lite bullar till fikat.

Vi hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar