söndag 10 juli 2011

Söndagseftermiddag

Efter den sena hemkomsten i natt så är det lite segt i dag. Våra fikagäster kom klockan 15.00 för att få lite god kaka som jag var och handlade på samma ställe som jag och C fikade på i går. Den kakan gick inte av för hackor ska jag säga. Tyvärr så glömde jag ta en bild på denna skapelse, men jag hade i alla fall sinnesnärvaro att ta bild på dukningen. Den går i turkost, för det är min systers älskningsfärg så den har jag valt för att känna hennes närvaro då vi sitter på baksidan.



Jag såg till att L´s naglar blev omhändertagna så hon skulle känna sig lite ompysslad denna söndagseftermiddag!


Efter att gästerna hade begett sig ut på hus-letar-runda så tog jag och C en promenad, vi hade tänkt att Winston skulle gått med också, men han är fortfarande inte okey efter gårdagens utflykt så han strejkade. Denna butik är vår närbutik och ligger ca 100 meter upp mot stora gatan, ganska perfekt.


I sverige så har vi små keramikfigurer i trädgården, men här i Waterloo så har dom Plåt Niklas och hans vänner


Mycket nyckelpigor finns det här i Waterloo


Måste komma ihåg att vattna blommorna, annars så blir dom så här ledsna :(


Middagen intogs på uteplatsen på framsidan. Kocken bjöd på parmesan kyckling med en fräsch grönsallad!

Nu blir det kaffe och chokladbit framför TV´n innan sängen.

Ses i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar