fredag 22 juli 2011

Ny dag

Gårdagen var bara en genomfartssträcka, sov, åt och löste korsord. Lyssnade på min lillasyster som sommarpratade på Radio Skaraborg och fällde en tår av stolthet och längtade ännu mer efter henne.

I dag så hade jag ställt alarmet på klockan sju, kände att jag ville försöka komma in i "normala" spåret igen. Då jag bodde i Stockholm så ställde jag klockan på sju på helgerna, gick en tur med Winston och då jag kom in igen så la jag mig i sängen med en kopp nybryggt kaffe och DN. Trodde inte att jag skulle sakna en papperstidning så mycket som jag gör, det är en speciell känsla att ligga och prassla med tidningen och känna trycksvärtan både i näsan och mellan fingrarna.

Jag frågade lilla A och C igår vad vi skulle göra idag och dom ville inte göra någonting! Dom var ganska trötta då dom kom hem efter nationaldagsfirandet inne i Bryssel. Jag och Winston fick göra en utryckning på eftermiddagen och hämta dom på en annan tågstation eftersom det tåget dom hoppat på i Bryssel inte stannade i Waterloo. Var lite nervös om jag skulle hitta, men det gjorde jag trots att jag bara åkt den vägen tre gånger, lite stolt är jag över mig själv!


Inne i Bryssel så hade dom sett parader och mycket militära inslag, vilket C och M tyckte var intressant.


Vädret idag är grått och lite regn så det blir ingen solsäng idag heller :(. Tror att jag tar med mig lilla A in till Waterloo och shoppar lite, då blir både hon och jag glada! :) C kommer att sitta framför TV:n och titta på Nordea Masters så han är nog glad om vi "försvinner" en stund.


Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar