onsdag 20 juli 2011

Värme?

Vaknade av en hysteriskt skällande Winston i morse, vet dock inte vad han skällde på men vaknade gjorde jag definitivt. Solen lyser med sin frånvaro i dag igen och jag börjar misströsta att den ska komma tillbaka innan hösten är här. Till och med de infödda Waterlooianerna säger att så här kallt brukar det inte vara vid denna årstiden. Regn kommer och går men värmen den består, eller något sånt säger dom :)

Ser på vädret från Sverige att ni har det varmt och skönt, vilket jag unnar er absolut. Skulle bara vilja ha lite av den själv här nere också. Tror nog att den kommer då C börjar jobba och det är nästa vecka så då blir jag och lilla A ensamma tills lilla syster med sällskap kommer. Jag trodde att dom skulle komma första veckan i augusti, men det var visst andra veckan. Tänk vad ljudvågorna kan gå fel ibland eller också var det önsketänkande ;)

I dag flyger mamma hem till Sverige igen och det är tråkigt tycker vi. Lilla A tycker att mormor kan stanna lite till, men jag tror nog att pappa tycker att hon kan komma hem nu så han får hemlagad mat ;).

Nu får jag nog gå upp och väcka sjusovarna, C behöver gå till bagaren och köpa bröd till frukosten. "Handyman" kommer klockan tio, så då gäller det att ha fixat alla morgonbestyr innan dess.

Hörs sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar