torsdag 7 juli 2011

Läckande tvättmaskin

Som jag berättade tidigare så fick vi äntligen tvättmaskinen och torktumlaren här om dagen. I går så skulle jag tvätta de nya lakanen och örngotten och lite annat gott. La in tvätten och satte på snabbprogram, det var ju inte så mycket.

Efter en stund så går C ut i tvättstugan och jag hör ett "helvete"! Det visar sig att det är fel lutning på röret som vattnet ska rinna ut i. Detta resulterar i att C får psykbryt och svär och slår omkring sig, vilket var ett skådelspel i sig. Nu skulle man kunna tro att även jag skulle börja skälla och gorma, men icke. Jag går fram och tar moppen, som han hade gjort sönder, ur hans hand och sa lugnt ;"Ta cykeln och ta en tur och avreagera dig"! Detta råd tog han dock inte, utan han satte sig framför datorn och surade och kollade på Mini Coper.

Jag torkade upp i tvättstugan och hängde upp den rena tvätten på torkställningen och lakanet fick jag hänga över dörren eftersom vi inte är överens om vi ska ha torkvinda eller tvättlinor. Jag vill inte ha tvättlinor utan torkställning, men detta anser C inte behövs utan det fungerar med tvättlinor. Tror nog att det är utgiften som gör att han tycker att det funkar med linor ;).

Kvällen spenderades i soffan framför svtplay, såg alla tre Sommarprogammen. C fortsatte att sura och kom inte och satte sig i soffan förrän sent.

I morse så var det jag som väckte Winston, vilket inte hör till vanligheterna. Vi fixade lite äggröra och bacon till C så han skulle bli på gott humör igen, vilket visade sig fungera. Efter frukosten så tog jag sekatören och gav mig på rosorna. Tur att min mor och far gav mig denna fantastiska sekatör, allt blir ju så mycket lättare när man har bra redskap. Ska lägga ut bildbevis på denna händelse för jag vet att det finns dom som är skeptiska till mitt handlag i trädgården ;).




Nu står det två hantverkare i köket och försöker komma överens om det är diskmaskinen det är fel på eller om det är installationen. Resultatet är iallafall att den också läcker :).

Själv så ska jag gå ut och ge mig på soffan till hallen som inte är klar ännu. Jäkla Martin Timell och hans gäng, dom får allt att se så lätt ut!

Ses sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar