tisdag 12 juli 2011

Viktigt med fika

Vi som kommer från Sverige vet vikten av att fika. Som jag berättat tidigare så är det ett ord som nog inte finns i franskan, eller jag ska kolla, vänta! Hahaha, dra på trissor, det finns det. Ordet är le café. Nu har jag lärt mig ytterligare ett ord på franska. Dom är inte många än, med det tar sig sa han som tände på!

Hemma hos oss så fikar vi, eller le café varje dag, både på förmiddagen och eftermiddagen. Måste nog börja använda träningskortet som vi var och signade oss på förra veckan.

Så här torftig kan en fika se ut på Avenue Beau Sejour;



Solen skiner oftast på förmiddagen så då blir det fika ute, eller le café :)


Jag beklagade mig att jag inte hade någon lövkorg när jag skulle rensa rabatterna, men nu har jag fått en. Eller fått och fått, jag fick betala den själv!

Nu sitter vi och väntar på att få åka till flygplatsen för att hämta A och mamma, men det är några timmar kvar, så vi tar och fikar lite innan ;)

Tjipp och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar