måndag 25 juli 2011

Inget IKEA

Dagen började med att få iväg C till jobbet, första arbetsdagen på nya tjänsten. Han har nog sovit dåligt för jag har vaknat några gånger av att han har skruvat på sig i sängen. För att underlätta hans första morgon så fixade jag nybryggt kaffe och kokt ägg till frukost. När detta hände så var klockan endast kvart över sex så jag hade en lång morgon, för gästerna skulle inte ha frukost förrän åtta. Hann se nyheterna på morgon TV:n några gånger och en dusch innan herrskapet kom ner. Dom drog vidare söderut vid nio-tiden så då plockade jag ur tvättmaskinen och diskmaskinen innan jag gick upp för att väcka lilla A.

Nu mådde inte hon så bra, så något IKEA ville hon inte åka till. Typiskt! Jag som hade sett fram mot att få handla dom sista sakerna till extrarummen och hennes rum. Men mår man illa så är nog inte IKEA något bra ställe att åka till. Jag fick åka och handla mat istället, inte lika kul men ändå skönt att få det gjort.

Har gjort matsedel för hela veckan så jag inte ska behöva fundera varje dag på vad jag ska laga, känns skönt! Idag så blir det Ädelostbiffar med päron och valnötssallad. Har aldrig lagat detta tidigare så det blir spännande, får se vad det blir för betyg sen.

Tog en tur till familjen M och fikade lite, blev rastlös här hemma. Tur att jag ska plugga sen, annars hade jag blivit tokig, eller tokigare, av att inte ha något att göra hela dagarna.

Nu ska jag vika ihop tvätten, sen är det dags att börja laga mat!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar