onsdag 20 juli 2011

Lämnat mamma på flygplatsen

For iväg till flygplatsen strax efter lunch för att sätta mamma på planet hem till Sverige. Kändes i magen att lämna henne där vid gaten. Vi kommer troligtvis inte ses "live" förrän till jul om inte hon och pappa kommer en kort sväng i höst. Trist!


Avfarten till flygplatsen!

När vi kom hem så for jag och C till affären för att bunkra lite, det är nationaldag här i morgon så då är inga affärer öppna. Vi funderar på att åka med familjen M in till Bryssel för där skulle det vara aktiviteter vid bland annat Grand Place så det kunde vara kul.

Winston håller på och krånglar med maten så jag åkte till en liten butik som säljer gräsklippare, fågelbord och hundmat! Dom säljer en massa annat också men jag tycker sortimentet är en liten kul blandning :). Passade på att fånga lite solbränna på ett solarium som jag hittat, och fastän jag bott i Stockholm och är van vid höga priser så var detta sjukt dyrt. Det kostade 18 euro för 15 minuter! Jag vet att man inte ska sola i solarium, men efter allt regn och rusk så behövde jag tina upp lite!

Vi var på Belgacom på förmiddagen för att ordna ett mobilabonnemang till lilla A så hon kan ringa till oss och vi till henne utan att det kostar skjortan, men som allt annat i detta landet så ska det ju inte fungera första gången. För att få öppna ett abonnemang med det företaget som vi tyckte hade det bästa erbjudandet så behövde vi legitimationen som vi inte fått från kommunen ännu, självklart! Så det blev ett kontantkort till att börja med.

Jag och C har inte fått våra abonnemang att fungera än riktigt som dom ska. Som alla vet så får man ett sms då man startar mobilen då man skaffat ett nytt abonnemang. Detta sms aktiverar konfigurationen för telefonen med vald operatör. Detta sms har C fått ungefär 120 gånger och gjort som han ska, men det fungerar inte iallafall. Jag har inte fått något sms, så mitt abonnemang fungerar inte av den anledningen. C satt i telefonkö i eftermiddag i cirka en timma men kom aldrig fram så jag känner att jag väntar med att ringa tills på fredag morgon. Kan tycka att dom skulle kunna hjälpa oss i butiken men icke sa nicke, det är kundtjänst som ska göra det och dom har telefonnummer...........! Tack för det Belgacom!
Men som sagt, vi jobbar på det här med tålamod :)

Nu är det kaffe!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar