söndag 24 juli 2011

Sightseeing i Bryssel

Vi for in till hjärtat av Bryssel, EU området med parlamentsbyggnaden och alla andra byggnader runt omkring!



C och H försökte komma in på parlamentet, men det var stängt! Parlamentarikerna var lediga denna helg efter att ha löst finanskrisen i Grekland ;)


Här inne sitter alla kommissionärer och plitar ihop en massa skrivelser som parlamentarikerna ska ta ställning till. Vad skulle dom göra utan varann? Troligtvis vara arbetslösa ;)


Dom har en fin arbetsmiljö


En glad C dagen innan det nya arbetet ska påbörjas. Undra om han är lika glad efter tre år ;)?


Här inne var jag och E glada, massor av fina burkar och flaskor med luktade gott!


Självklart kom vi ut med en påse "lukta gott"!

Vi åt gott på en mysig liten restaurang, jag åt aubergine med chevré som var gratinerad, ska jag absolut pröva hemma! Kaffe och enorm cheesecake intog vi på Grand Place där solen till och med tittade fram lite.

Väl hemma så behövde gästerna och C vila lite. Jag och lilla A passade på att mysa i soffan. Nu väntas middag som C ska fixa. Tror att det blir biff stroganoff med ris och grönsallad.

I morgon så börjar C jobba så jag och lilla A ska åka till IKEA och sen ska det handlas mat igen!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar