onsdag 27 juli 2011

Frisörbesök och IKEA

Kom till frisören, Dimitri, klockan tio och gick ut klockan tretton. Spenderade med andra ord tre timmar där inne och det var tre timmar kvalitetstid med mig själv. Han var osäker på sin engelska så han sa inte så mycket och jag kan som sagt inte många ord franska ännu så jag kunde inte hänga med i vad alla runt omkring mig surrade om. Men det var riktigt skönt, att bara sitta där och blunda och njuta av att bli ompysslad.

Först så tvättade han håret och sen så satte han i spolarna och därefter i med vätskan. Efter en stund så kom en av hans kollegor och bad mig sitta ner i schamponeringen för att skölja och därefter satte hon i fixeringsvätskan. Fick sitta kvar i schamponeringen och bara blunda och höra på all franska som flödade omkring mig, riktigt rogivande. Sedan kom en ny kollega och sköljde ur fixeringen och i med en inpackning och sedan ur med den och i med toningen. Efter all skölj och fix och trix så var det dags att möta Dimitri igen. Nu skulle han toppa håret.
Jag är van vid att frisören delar upp håret i delar och sätter upp med stora clips, men inte Dimitri. Han använde bara sax och en liten smal kam, sen tvinnade han håret så det satt på plats då han klippte. Fascinerande teknik! Då han hade klippt så började han föna håret torrt med tratt, för att få fram lockarna tänkte jag. Men nej, han var inte klar med sitt skapande där. Han tog fram en rullborste och började föna ut håret, passage för passage. Varje hårlock han fönade satte han fast med ett litet clips. (Nu kom clipsen fram). Efter att allt hår var fönat och clipsat så började han ta bort clipsen, han hade format små korkskruvar på detta sätt, fascinerande.

Nu tog han och skakade håret med en hand och den andra handen hade han i en båge framför sig på något konstigt sätt, sen tog han fram sprayflaskan och började spraya samtidigt som han fortsatte att skaka håret, fascinerande! Han var verkligen en konstnär. Till saken hör att han var väldigt speciell i sin utstrålning och om inte min gayradar har gått sönder så var han inte heterosexuell iallafall. Under hela tiden som jag träffade honom så hade han röda solglasögon på sig, coolt! Han var en spännande person som jag kan tänka mig möta igen!


Så här blev det, mörkt och lockigt!


Sen for jag och lilla A till IKEA äntligen! Vi hade med oss listan med resterande saker som skulle inhandlas. Nu kom vi tyvärr inte heller denna gången hem med allt, men det närmar sig.


Lilla A var helt slut efter rundturen så i kassan så fick hon nästan svimningsanfall, stackaren. Det kanske inte är så bra att fara till IKEA efter två dagars magsjuka.


Tur att vi åkte själva till IKEA. Bilen blev full denna gången också, det var nog tur att inte allt fanns.

När C kom hem från jobbet, lite senare än vanligt eftersom det var avtackning för en kollega, så begav vi oss till familjen M. Lilla A´s cykel skulle lagas och vi skulle försöka få tala med deras granne som har en häst dom behöver hjälp med. Familjen M bjöd på lite vin så vi blev där ett tag, det är alltid lika mysigt att träffa dom :). Resultatet av mötet med grannen blev att jag och lilla A i morgon ska åka med ut till hästen och se vad det är för någon häst och bekanta oss med ägaren och hästen, ska bli kul!

Nu är det dags att krama kudden om jag ska orka upp i morgon!

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar