torsdag 14 juli 2011

Regn

I dag så vaknade vi sent, Winston hade tagit sovmorgon. Jag och mamma skulle gått ut och gått innan frukost, men hon fick gå ut själv efter frukosten för jag ansåg att det blåste och regnade för mycket för att jag skulle ge mig ut.

Jag fick i dag mitt antagningsbesked på distansutbildningen som jag sökte inför hösten och det var positivt så jag hade fullt upp under förmiddagen med att svara ja, och skicka in blanketter som jag skrev ut från hemsidan. Sedan var jag tvungen att ringa till sonen och den andra dottern för att höra hur deras besked såg ut och deras var också positiva, hurra! Så under hösten så ska flitets lampa lysa i Waterloo!

Mamma och jag skulle åka och handla och fixa lite saker innan lunch, och som jag nämde så regnar det i dag. Då vi kom ut från affären så VRÄKTE regnet ner. Jag sprang och hämtade bilen och mamma stod innanför dörrarna och väntade. Har alltid ett paraply i väskan, men i dag så skulle jag behövt ett regnställ och gummistövlar. Var som en dränkt råtta innan jag hunnit till bilen, fy för fasiken sicket väder!

Vi skulle stannat till vid fler affärer men det var bara att glömma, vi åkte direkt hem och fick dra av oss våra blöta kläder. Hemma så hade C satt ihop den sista byrån till lilla A så hon höll på att lägga in kläder och fixade i sin "våning".

Fixade lite lunch, blev Carbonara i dag tyckte kocken, vilket smakade utmärkt efter vår "blöta" utflykt. Sen var det dags för C att sträcka ut magen, detta ska göras efter varje måltid :)


Han och mamma får dela på soffan denna vecka :)

Nu ska vi åka till Chokladfabriken, äntligen!

Hörs snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar