fredag 8 juli 2011

Fredagsfix

Våra fikagäster kom prick klockan 11, sådana människor gillar jag som kan hålla tiden :). Under fikat så släpper dom bomben att dom har upptäckt mögel i det huset som dom hyr (och som även vi tittade på innan vi bestämde oss för det vi bor i). Stackare! Nu har dom fått kontakta mäklaren och så ska dom börja om hela processen, jag säger bara stackare.

För att lätta upp det lite så bestämde vi oss för att åka och köpa lite blommor så vi fick lite annat att tänka på. Jag köpte en blomma att ha ute och sen några att ha inne, det finns ju lite yta att ställa på.






Det blev även nya knoppar till byrån och sedan hade jag en liten stolsdyna som får duga så länge!


Om man köper fel toner så får man åka tillbaka till Media Markt och göra om och göra rätt!


Ibland så vill man glömma att priset är i Euro :)


Lyckades få ett tvätt och klipptid till Winston också så där "by the way"!


Detta är hemlängtans affär för oss svenskar. Här inne fanns det mesta som man kan önska sig. Till min förtjusning så fanns det svenska tidningar som Damernas, Elle, Femina och självklart också lite skvallertidningar :)





Denna skylt står utanför en mycket trevlig vinbutik där man får provsmaka det mesta, till och med champagne!

Winston tyckte nog att frisören kunde sparat på det parfymerade schampot, det tyckte i alla fall matte och husse!

Nu ska det bli lite vin och tillugg, sedan tror jag kocken bjuder på kyckling ikväll!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar