fredag 29 juli 2011

Golf

Vaknade av molande värk i ryggen, attans. Det var ju idag vi skulle spela golf och då är det bra om man har en fungerande rygg. Gjorde något som jag inte tycker är att rekomendera och det var att ta en Voltaren innan vi åkte, fyyy mig.

Vi började med att träna på Ranchen och det kändes ju sådär i kroppen. Som tur är så var det inte så många bollar i korgen så det gick ganska snabbt att slå ut dom. För att samla ihop bollarna så hade dom en maskin som såg ut som en gräsklippare, en sån som klipper själv, fast denna "åt" bollar istället. Skum!

Det stod "Ballpicker" på den!


Ibland, eller ofta, så går inte mina bollarna så långt. Men jag tycker att det var lite oförskämt av den att sniffa vid min utslagsplats!


Puttningen gick sådär ibland. Det var som om det var sirap utlagt på vissa greener.


Det är mycket förberedelser innan utslag. Det ska skrivas på scorekortet vad man hade på hålet innan, man ska kolla hur hålet ligger på nästa osv.


Det finns två saker man vill undvika då man är på banan och det är sandbunker och vattenhål. Av någon konstig anledning så är det precis som om bollen drar sig till dessa två hinder.


Miljön var det inget fel på. Mellan träningen och innan vi skulle ut på banan så åt vi en liten lunch på slottet, nice :)


Nu var 18 hål spelade och jag frågar mig som vanligt, vad är golf för sport egentligen? Man är frusterad, glad, förbannad och sen jäkligt tacksam för att det tar slut för denna gången. Sen går man till parkeringen och säger att det är ju riktigt kul det här, att spela golf!

Jag lovar att om någon vecka så är vi på det igen, och upplever samma frustration och glädje. Det är väl det som är sportens tjusning! Nu vet jag att det är många som inte tycker att golf är någon sport, men det är banne mig en sport att få bollen först till green och sen i det där jäkla hålet!

Lilla A har under vår golfrunda varit i stallet och ridit så hon har haft en toppendag!

Nu är det äntligen mat!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar