lördag 16 juli 2011

Väder

Fenomenet väder berör alla! Det finns inget tror jag som det konverseras så mycket om som väder. Ofta så är det det första som folk börjar en konversation med om de inte känner varann så bra;"Vilket väder vi har/haft"! Är det något man kan vara säker på att folk har en åsikt om så är det vädret, antingen det är bra eller dåligt.

Vädret påverkar humöret både upp och ner. Här om dagen då det regnade så kraftig här så sa mamma att det var deprimerande när det regnade så mycket, och jag kan inget annat än hålla med henne. Det är deprimerande då det regnar hela tiden, man vet inte riktigt vad man ska hitta på. Ingenting blir roligt, allt känns grått och trist.Visst är det mycket roligare att göra saker då solen skiner och värmer, eller åtminstonde skiner. Till och med städning kan bli roligt om det är fint väder!

I Sverige så tittade jag på de flesta väderprognoser som visades på TV varje dag, och C kommenterade att är det något som är säkert så är det att det BLIR väder utan att jag behöver kolla sju gånger per dag. Det har han i och för sig rätt i, men jag vill veta VAD det blir för väder. Om jag vet vad det blir för väder så kan jag planera vad jag ska ha på mig för kläder till jobbet, om paraplyet ska plockas fram och läggas ner i väskan osv. Nu då vi bor här nere i Waterloo så ligger paraplyet i väskan hela tiden :).

Vädret idag är molnigt, men än så länge ingen nederbörd!

Nu ska det påbörjas frukost!

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar